onsdag 11. juli 2012

And the winner is... me!

For et par dager siden deltok jeg på en Giveaway for første gang.  Det var Barb's Creations som hadde en blogversary, og ga vekk ei bok med fine barneprosjekter.  Tenkte at det kunne være gøy å prøve - og regnet absolutt ikke med at jeg skulle vinne (vinnerlykke er et ukjent ord i mitt vokabular), men plutselig så jeg dette bildet på bloggen hennes:

A few days ago I participated in a Giveaway for the first time.  Barb's Creations had a blogversary, and gave away a book with cute childen projects.  I thought it could be fun to enter, but had no hopes whatsoever that I would be the winner - as that word is not in my vocabulary - but this is what I found on her blog yesterday:



Tenk at jeg har vunnet, da!  Premien var boken Kaleidoscope av Melanie Hurston of "Melly & Me".  Nå kan jeg bare glede meg til den kommer i posten - helt fra Australia :-)  Bloggen til Barb er verdt et besøk - den er kjempesøt og med masse juleprosjekter.  Til og med nå i juli!

... og så passer det så fint med denne boka for jeg er nettopp blitt mormor og skal snart bli farmor ...

Imagine me winning!  The price was the book Kaleidoscope by Melanie Hurston of "Melly & Me".  Now I will be waiting for the mailman to bring me a book all the way from Australia :-)  Barb's blog is really cute, with many Christmas projects.  Even now in July!

... and as my first grandchild arrived in January and the next will arrive in December, this was just perfect...



Jakken min ble ferdig i går kveld, over er bildet fra boka og under er bilde av Tulleruska.  Jeg ser jo rent andektig ut :-)  Som mønsterbildet viser så skal jakka lukkes med belte, men jeg lurer på om jeg ikke skal lage et par hemper med store knapper.  Originalen har 3/4 ermer, men ettersom dette er ei tykk jakke som skal brukes når det er kaldt, strikket jeg de lengre.

I finished the jacket yesterday evening.  The original is closed using a belt, and has 3/4 sleeves.  I knitted longer sleeves, as that is more practical when it is cold, and might put on some buttons and loops. 


Er i grunnen ganske fornøyd med dette plagget.  Måtte det bare bli lenge til det er så kaldt at jeg får bruk for den (tenkte hun optimistisk)...

I am quite pleased with this garment.  But hopefully it will be a long time until it is so cold that I can wear it (she thought, optimistic)...


2 kommentarer:

  1. Gratulerer med vinnerlykken og den lekre jakken :-)

    SvarSlett
  2. congrats Siri on your wonderful win and love your cardigan its very pretty.xx

    SvarSlett